منابع
ابراهیمی، عبدالحمید؛ قادری، اسماعیل؛ قائد رحمتی، صفر و رضا اکبری (1389) بررسی تأثیر تبلیغات بر جذب گردشگران نمونه: گردشگران بینالمللی شهر اصفهان، فصلنامه جغرافیا و توسعه، 8 (17)، صص 139 ـ 156.
اکبری، محسن؛ هوشمند چایجانی، میلاد و حسن معتمد (1394) برند کیفیت خدمات و تبلیغات شفاهی در توریسم: فرصتهای پادگانهای نظامی، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال دهم، شماره 31، صص69 ـ 41.
امین بیدختی، علی اکبر؛ سکینه، جعفری و وحیدرضا فرهادی (1393) رابطه تعلق اجتماعی و مشارکت اجتماعی با توسعه گردشگری پایدار: نقش میانجی اثرات ادراک شده، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال هشتم، شماره 26 ، تابستان89، صص23 ـ 1.
بابایی سمیرمی، محمدرضا؛ نظیفی نایینی، مینو و سحر عباسپور (1393) ارتباط صنعت توریسم و توسعۀ اقتصادی در ایران با رویکرد شبکه عصبی، فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، 4 (14)، صص130 ـ 113.
پورفرج، علیرضا؛ عیسی زاده روشن، یوسف و کبری چراغی (1387) فنآوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت گردشگری، رشد اقتصادی، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره 13، صص 66 ـ 46.
جنکینز، جان مایکل و مایکل هال، کالین (1390) سیاستگذاری جهانگردی، ترجمه سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی، تهران: نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی.
حاتمی، فتاح (1385) بررسی نقش رادیو و تلویزیون در ترویج ایرانگردی از دیدگاه متخصصان و کارشناسان صنعت توریسم، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته علوم ارتاطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مرکزی) دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی، تهران.
داس ویل، راجر (1386) مدیریت جهانگردی، ترجمه : اعرابی، سید محمد و ایزدی، داوود، چاپ چهارم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
دلاور، علی؛ قادری، اسماعیل و تیما مجدی (1393) جایگاه رسانههای اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال نهم، شماره28، صص 16 ـ 1.
رستمی، علی (1379) نقش تبلیغات بازرگانی در گسترش صنعت گردشگری و جهانگردی، مجموعه مقالات اوّلین همایش صنعت تبلیغات، به اهتمام کورش اسعدی بیگی، اداره کل تبلیغات (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
رسول زاده، مریم و مریم حسن نژاد (1391) بررسی و اولویتبندی روشهای تبلیغاتی مؤثر در جذب گردشگر در استان خراسان رضوی (مطالعه موردی: شهر طرقبه)، دوفصلنامه مطالعات گردشگری، دوره اوّل، 1 (1)، صص 19 ـ 33.
ساعی، علی؛ نائیجی، مختار و محمد رضایی (1389) ارتباط بین تبلیغات و جذب گردشگری فرهنگی در ایران (مطالعه موردی گردشگران خارجی فرهنگی اصفهان)، دانشنامه علوم اجتماعی، 1 (4)، صص 94 ـ 69.
سعادت، فرناز و افسانه مظفری (1388) استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در حوزه تبلیغات گردشگری (مطالعه موردی منطقه آزاد کیش از سال 1382 تا 1387)، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم، 3 (پیاپی 59)، صص170 ـ 141
سمیعی، سحر و مریم سادات غیاثیان (1394) تحلیل گفتمان مدیران و نخبگان کشوردرباره صنعت گردشگری در ایران، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال دهم، شماره 31، پاییز 1394، صص 1 ـ 18
عطافر، علی؛ خزائی پول، جواد و مصطفی مهدیپور (1391) عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال هفتم، شماره 18 ، تابستان91، صص 165 ـ 131
کروبی، مهدی (1390) رسانههای ارتباط جمعی و انتخاب مقصد گردشگری، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، شماره 15، د. ره ششم، بهار 1390، صص 136 ـ 111.
کیاکجوری، داود و معصومه خلیلیصرافی (1391) تمایل گردشگران صنعت جهانگردی مبتنی بر عوامل محصول و جمعیتشناختی (مطالعه موردی: نوشهر و چالوس)، نشریه جغرافیا و مطالعات محیطی، 1 (1)، صص 19 ـ 31.
محمودی، سمیه؛ رنجبران، بهرام و سعید فتحی (1394) توسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال دهم، شماره29، صص 44 ـ 21.
مرواریدی، قاسم (1393) بررسی و ارزیابی نقش توریسم در اقتصاد شهری مطالعه موردی شهر اردبیل، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل.
نادری، حمید (1389) محیطپژوهی صدا و سیمای مرکز اردبیل، واحد آموزش و پژوهش صداوسیمای مرکز اردبیل.
نیکخواه، هدایت الله و مصطفی ظهیرینیا (1394) بررسی نگرش ساکنان شهر بندرعباس نسبت به تأثیرات گردشگری، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال دهم، شماره 32، صفحات 65 ـ 43.
Alipour, H. R. , Abbasi, S. , & Ghavidel, S (2012) The effects of advertising on tourism and study the effective dvertising tool to attract tourists, Journal of Novel Applied Sciences, 1 (4), 109 ـ 113.
Chu, R (2001) What online Hong Kong travelers look for on airline/ travel websites? International Journal of Hospitality Management 20 (1), pp. 95 ـ 100
Doxey, G. V (1975) A Causation theory of visitor related irritants: methods and research inferences. In the Impact of Tourism: Sixth Annual Conference Proceedings, (pp. 195 ـ 198) Salt Lake City, UT: Travel and Tourism Research Association.
Fullerton, J. A. & Kendrick, A (2013) Strategic Uses of Mediated Public Diplomacy: International Reaction to U. S. Tourism Advertising, American Behavioral Scientist, 57 (9), 1332 ـ 1349.
Kim, D. Y. , Hwang, Y ـ H. , & Fesenmaier, D. R (2005) Modeling Tourism Advertising Effectiveness, Journal of Travel Research, 44, 42 ـ 49.
Kyungmi, K (2002) the Effects of Tourism Impacts Upon Quality of Life of Residents in the Community, Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, VA.
Loda, D. M. , Norman, W. , & Backman, F. K (2007) Advertising and Publicity: Suggested New Applications for Tourism Marketers, Journal of Travel Research, 45, 259 ـ 265.
Pan, S. , Santos, C. , & Kim, S (2016) Promoting Tourism, Projecting Power: The role of Television Commercials. Journal of Travel & Tourism Marketing, 1 ـ 18.
Warta, Tamara (2011), Importance of Print and visual media in the promotion of tourism”, eHow Articles, accessed online at http://www. ehow. com/info_7907379_ importance ـ vision ـ mediapromotion ـ tourism. html, 14. 12. 2011.