ـ اسماعیلی، محمدمهدی؛ موحدیان، احسان، (1388)، «انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و بررسی نقش رسانۀ ملی در آن»، فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم، شمارۀ 1، ص 175ـ192.
ـ اکبری تبار، علیاکبر؛ اسکندریپور، ابراهیم، (1392)، رسانههای اجتماعی وشبکههای اجتماعی مجازی، مؤسسۀ فرهنگی و هنری تقارب و تبادل فرهنگی، ص113ـ142.
ـ البرزی دعوتی، هادی، (1391)، «آیندهپژوهی حضور صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای اینترنت»، رسالۀ کارشناسی ارشد، دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
ـ امامجمعهزاده، سید جواد؛ کرمیراد، جواد، (1391)، «تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر بر رفتار انتخاباتی با نگاهی به ایران»، نشریه پژوهشهای سیاسی، شمارۀ 3، ص 9 ـ 36.
ـ بهیان، شاپور؛ فیروزآبادی، آمنه، (1392)، «بررسی عوامل مؤثر بر احساس امنیت اجتماعی شهرها»، نشریه مطالعات جامعهشناختی شهری، سال سوم، شمارۀ 6 ، ص 103ـ122.
ـ بیچرانلو، عبدالله، (1390)، «نشست تخصصی تلویزیون و چالشهای پیش رو در فضای نوین رسانهای ایران»، www.Isna.ir
ـ خیری، حسین، (1387)، «مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد»، ماهنامه معرفت، شمارۀ 131، ص 39ـ54.
ـ خوشهیکل، مسعود؛ نظافتی، نوید، (1393)، «شناسایی و انتخاب مناسبترین رسانههای اجتماعی برای توسعۀ سیستمهای مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتریان (پیمایشی در بانک ملی ایران)»، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، مدیریت فناوری اطلاعات، دورۀ 6، شمارۀه 4، ص 628ـ607.
ـ دارابی، علی، (1387)، «جامعهشناسی انتخابات و رفتار انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه مطالعات سیاسی، دورۀ 1، شمارۀ 2، ص 67 ـ 102.
ـ دارابی، علی، (1388)، «بنیانهای نظری رفتار انتخاباتی شهرندان در جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم، شماره 1، ص 41ـ72.
ـ دهشیار، حسین، (1391)، «نقش مناظره در سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری امریکا»، پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه، 18 دی.
ـ ذوالقدر، حسین، (1392)، «نقش رسانههای مجازی در مشارکت سیاسی شهروندان تهرانی»، فصلنامۀ مطالعات انتخابات، سال دوم، شمارۀ 3، ص 117ـ147.
ـ روشندل اربطانی، طاهر؛ فرجیان، محمدمهدی؛ سلمانیزاده، شمسی، (1394)، «آیندهپژوهی ارتباطات سازمانی با ورود تکنولوژی شبکههای اجتماعی»، کنفرانس بین المللی روابط عمومی.
ـ سبیلان اردستانی، حسن، (1387)، تبلیغات سیاسی (با رویکرد به فنون تبلیغات)، تهران: مهربان نشر.
ـ سیدامامی، کاووس؛ عبدالله، عبدالمطلب، (1388)، «عوامل مؤثر بر مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مطالعه موردی در تهران»، پژوهشنامه علوم سیاسی، سال چهارم، شمارۀ 4، ص 109ـ146.
ـ شرفالدین، سیدحسین، (1387)، «جامعهپذیری سیاسی و تربیت سیاسی»، راه تربیت، شمارۀ 5 (ویژهنامۀ تربیت سیاسی).
ـ شریفی، سیدمهدی؛ فرجیان، محمدمهدی؛ دیانی، میکائیل؛ سلمانیزاده، شمسی، (1394)، «مقایسه تأثیر مناظرات تلویزیونی نسبت به سایرابزارهای تبلیغاتی در شکلدهی به نظر رایدهندگان در انتخابات ریاست جمهوری سال92 ایران، مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای ایران»، پژوهشهای ارتباطی، شمارۀ 3 (پیاپی83)، ص 53ـ67.
ـ علوی، پرویز، (1386)، ارتباطات سیاسی، چاپ چهارم، تهران: علوم نوین.
ـ علی عسگری، علی؛ صلواتیان، سیاوش؛ ارجمندی، اسماعیل، (1394)، «الگوی آرایش رسانهای صدا و سیما در فضای نوین رسانهای جهان»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و دوم، شمارۀ 2، پیاپی82، ص 27-45
ـ کائوتری، هوئین، (1379)، مشارکت در توسعه، ترجمه: هادی غبرائیو و داوود طبایی، تهران: انتشارات روش.
ـ مرحمتی، علی، (1391)، «ارائۀ چارچوبی برای آیندهپژوهی»، رسالۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی.
ـ معمارزاده، غلامرضا؛ تقیزاده، راضیه؛ احسانیمقدم، ندا، (1392)، «آیندهپژوهی در حوزه منابع انسانی شرکتهای خودروساز»، نهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی.
ـ ملکیفر، عقیل، (1392)، «گونههای چهارگانه آیندهپژوهی و آشنایی با مفهوم کلیدی مثلث آینده»، افق رسانه،57.
- BBG Research Series Briefing: Iran Media Use, 2012 June 12.
- GENTZKOW MATTHEW, TELEVISION AND VOTER TURNOUT, (August 2006), The Quarterly Journal of Economics.
- Hayes Danny, (2009), Has Television Personalized Voting Behavior?, Polit Behav 31: 231 ـ 260.
- Gencom Vision, (2015), Media trend and challenges.
- Jamieson Kathleen Hall, (2015), The Discipline's Debate Contributions: Then, Now, and Next.
- Kiad Lynda Lee, Postelincu Monica, (2007), Political Advertising in the 2004 Election, American behavioral Scientist, vol42, Num 2.
- Krasno Jonathan S, Green Donald P, (2008), Do Televised Presidential Ads Increase Voter Turnout? Evidence from a Natural Experiment, The Journal of Politics, Vol. 70, No. 1.
- Loyd John, (2004), Opinion Pieces What the media are doing to our politics, Journal of Communication Management Vol. 9, 209-214.
- LuntzGloba, Instant response training. Retrieved from: http://www.luntzglobal.com/Communication_Strategists/Instant_Response
- Mauro, Porto, (2007), Framing Controversies: Television and the 2002 Presidential Election in Brazil, Political Communication, 24:19-36.
- McCombs Maxwell, (2015), The AgendaـSetting Role of the Mass Media in the Shaping of Public Opinion, University of Texas at Austin.
- Mughan, Anthony, (2000), Media and the Anthony Mughan Presidentialization of Parliamentary Elections, Antony Rowe Ltd, Chippenham, Wiltshire.
- Prior, Markus, (2007), How Media Choice Increases Inequality in Political Involvement and Polarizes Elections, Cambridge University Press, New York.
- Song, B.K., (2014), The Effect of Television on Electoral Politics, Harvard University.
- Willis, Jim, (2010), 100 Media Moments That Changed America, Greenwood Press.
- http://www.leader.ir/fa/content/14994/leader.ir