ـ آشنا، حسامالدّین (1382) فرهنگ، ارتباطات و سیاست خارجی، دانشگاه امام صادق، رسالۀ دکتری.
ـ آنهولت، سیمون (1390) هویت رقابتی: مدیریت نوین برند برای ملتها، شهرها و سرزمینها، ترجمه: ابوالفضل معصوم زاده و شهابالدین شمس، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
ـ بیچرانلو، عبدالله (1394) کلیشهسازی از ایران در تلویزیونهای غرب، فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و دوم، شمارۀ 1 (پیاپی81)، بهار.
ـ ترابی، فاطمه (1389) بازنمایی زن ایرانی در آثار سفرنامهنویسان غربی، دانشگاه علامه طباطبائی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد.
ـ ثابت سعیدی، شهرزاد (1387) بازتاب بینالمللی اخبار دستگیری ملوانان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبائی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد.
ـ ربیعی، علی و احمدزادۀ نامور، فرناز (1387) نظریۀ بازنمایی رسانهای و تحلیل افکار عمومی متقابل آمریکاییها و ایرانیها، مجلۀ دانش سیاسی، سال چهارم، شمارۀ 8، پاییز و زمستان.
ـ رفیعپور، فرامز، (1382)، تکنیکهای خاص تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: انتشار.
ـ سپنجی، امیر عبدالرضا (1389) مخاطبپنداری در نظر سرآمدان جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علامه طباطبائی، رسالۀ دکتری.
ـ سجودی، فرزان (1390) نشانهشناسی کاربردی، تهران: علم.
ـ سروری زرگر، محمد (1390)، نشانهشناسی بازنمایی خانواده در آگهیهای بازرگانی تلویزیون، فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، سال هجدهم، شمارۀ 67، پاییز.
ـ سعید، ادوارد (1394) شرقشناسی، ترجمۀ لطفعلی خنجی، تهران: امیرکبیر.
ـ عبّاسی، اسماعیل (1389) فرهنگ عکاسی، تهران: سروش، چاپ پنجم.
ـ عبداللهینژاد، علیرضا و افخمی، حسینعلی (1392) خبرگزاریها و فناوریهای جدید رسانهای (مطالعة تطبیقی کارکردهای رویترز، آسوشیتدپرس، پی.تی.آی و ایرنا در عصر اینترنت با تأکید بر عملکردِ خبرگزاری جمهوری اسلامی)، فصلنامۀ مطالعات فرهنگ – ارتباطات، سال چهاردهم، بهار.
ـ علیآبادی، گیتا و اسدی، عباس (1383) شناسنامۀ خبرگزاریهای جهان، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
ـ فیض، داود؛ میرمحمدی، سیدمحمد؛ زارعی، عظیم و ایزدخواه، محمدمهدی (1396) تحلیل عقلیـدینی جایگاه «برند ملی کشور اسلامی»، دوفصلنامۀ عقل و دین، سال نهم، شمارۀ شانزدهم، بهار و تابستان.
ـ قدیری، مهدی (1397) اقناع رسانهای و بررسی فرآیندهای متقاعدسازی؛ مقایسۀ عملکرد تلویزیون با روزنامههای ایران، کیهان و اعتماد در موضوع "انصراف از دریافت یارانهها"، دانشگاه علامه طباطبائی، رسالۀ دکتری.
ـ کاظمی قهفرخی، سیّد محمد (1395) سیاستگذاری جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دریافت خانگی شبکههای ماهوارهای، دانشگاه امام صادق، رسالۀ دکتری
ـ کوبِر، کِنت (1370) عکاسی برای مطبوعات (فتوژورنالیسم) ترجمۀ احمد وخشوری، تهران: برگ.
ـ کوبر، کنت (1387) فتوژورنالیسم، جلد اوّل، ترجمه و تدوین اسماعیل عباسی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
ـ گلشنی، علیرضا و قائدی، محمدرضا، (1391)، روش تلفیقی برآیند نقد روشهای کمّی و کیفی، فصلنامۀ روشها و مدلهای روانشناختی، سال دوم، شمارۀ نهم، پائیز.
ـ گیویان عبدالله؛ سروی زرگر، محمد (1388) بازنمایی ایران در سینمای هالیوود، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، دورۀ دوم، شمارۀ 8، زمستان.
ـ محسنیانراد (1389) هنجارها در سه کتاب مقدس تورات، انجیل و قرآن (تحلیل محتوای عمقی)، قم: دانشگاه ادیان و مذاهب.
ـ محسنیانراد، مهدی (1374) وضعیت انتقاد در مطبوعات ایران، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
ـ محسنیانراد، مهدی (1383) جهتگیریها و هنجارها نسبت به مطبوعات در گفتههای دولتمردان ایران، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
ـ محسنیانراد، مهدی (1386) شناخت ریشههای فرهنگ ارتباط در ایران: جستجو در اشعار و ضربالمثلهای ایرانی، تهران: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران.
ـ محسنیانراد، مهدی (1390) تحلیل محتوای عمقی و اجرای آن بهوسیلۀ نرمافزار ام. آر. پی، مجلۀ مطالعات اجتماعی ایران، دورۀ پنجم، شمارۀ 2، تابستان.
ـ محسنیانراد، مهدی (1395) ارتباطشناسی (ویرایش دوم)، تهران: سروش.
ـ محمدزمانی، فاطمه (1388) مطالعۀ تفاوت برداشت مردم از مفهوم مفهوم "امنیت اجتماعی" با مفهوم مورد نظر نیروی انتظامی از مفهوم مذکور، دانشگاه تهران، پایاننامۀ کارشناسی ارشد.
ـ معتمدنژاد، کاظم و مهدیزادۀ طالشی (1385) سیدمحمد، بازنمایی ایران در مطبوعات غرب: تحلیل انتقادی گفتمان «نیویورک تایمز»، «گاردین»، «لوموند»، و «دیولت»، فصلنامۀ علوم اجتماعی، شمارۀ 36.
ـ مهدیزاده، سیدمحمد (1387) رسانهها و بازنمایی، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی، دفتر مطالعات و توسعۀ رسانهها.
ـ ویلیامز، کوین (1386) درک تئوری رسانه، ترجمه: رحیم قاسمیان، تهران: ساقی.
- Anholt-GfK Nation Brands Index (2016) PLACE BRANDING RESEARCH; Taking your reputation places.
- Barthes, R (1972) Mythologies (A. Lavers, Trans) New York: Hill and Wang.
- Berlo, David. K (1960), The Process of Communication: An Introduction to Theory and Practice, the University of Michigan.
- Calvert & Levis (eds) (2002) Television Studies: the key concepts, Routledge.
- Chandler, D., "Media Representation", Elsevier, 2003.
- Country Brand Index 2014-15, Future brand, 2016.
- Dinnie, Keith, Nation Branding; Concepts, Issues, Practice, Axford, 2016.
- Hall, Stuart (1997). Introduction. In Stuart Hall (Ed.), Representation: Cultural Representations and Signifying Practices (pp.1-12). London: Sage
- Hall. Stuart (2003) The spectacle of theother, in stuart Hall (ed.), Representation and signifying practices, sage publications.
- Hankinson, G. (2007), “The management of destination brands: five guiding principles based on recent developments in corporate branding theory”, Journal of Brand Management, Vol. 14 No. 3, pp. 240-254.
- Kapferer, J-N. (1997), Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, London: Kogan Page.
- Temporal, P. (2011). Islamic branding and marketing: Creating a global Islamic business. John Wiley & Sons.
- The Kenya Instituts for Public Policity Research and Analysis (2013) Kenya Economic Report, Nairobi, Kenya.