مطالعات فرهنگی و ارتباطات

نویسنده

بوعلی سینا همدان

چکیده

ﻣﻘﺎﻟﺔ ﺣﺎﺿﺮ ﭘﻴﺮاﻣﻮن اﻳﻦ ﺳﻮال اﺳﺎﺳﻲ ﺳﺎﻣﺎن    ﻳ ﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ ﻛﻪ ﭼـﻪ ﺗﻌـﺎﻣﻠﻲ ﺑـﻴﻦ      ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎی آﻧﻼﻳﻦ و ﻏﻴﺮ آﻧﻼﻳﻦ ﻓﺮاﻏﺘﻲ در ﺳ ﺒﻚ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮاﻏﺘﻲ ﺟﻮاﻧﺎن وﺟﻮد    دارد و ﭼﻪ ﻋﻮاﻣﻠﻲ در ﺷﻜﻞ ﮔﻴـﺮی اﻳـﻦ ﺗﻌـﺎﻣﻼت دﺧﻴﻠﻨـﺪ؟ دا ده ﻫـﺎی ﻻزم ﺑـﺮای      ﺳﺎﻟﻪ ﺗﻬﺮاﻧﻲ   28 ﺗﺎ   18 ﻛﺎرﺑﺮ   32ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻃﺮﻳﻖ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻋﻤﻴﻖ ﺑﺎ     ﮔﺮدآوری  ﺷﺪه اﺳ ﺖ .ﻧﺘﺎﻳﺞ اﻳﻦ ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﺸﺎن ﻣ ﻲ دﻫﺪ ﻛـﻪ ﻓﺮاﻏـﺖ آﻧﻼﻳـﻦ در ر ﻫﻤـﺔ   ﺳﺒﻚ ﻫﺎی ﻓﺮاﻏﺘﻲ،   ﺗﺪاوم ﺗﺠﺮﺑ ﻪ ﻫﺎی ﻓﺮاﻏﺖ ﻏﻴﺮ آﻧﻼﻳـﻦ اﺳـ ﺖ .در ﺳـﺒﻚ ﻓﺮاﻏﺘـﻲ  ﮔﺬار، ﻛﺎرﺑﺮد اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ از ﻃﺮﻳﻖ اﻳﺠﺎد رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻓﺮاﻏﺘﻲ ﺟﺪﻳـﺪ ﻣﺎﻧﻨـﺪ ﭼـﺖ ﻛـﺮدن   ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﻳ ﺶ زﻣﺎن ﻓﺮاﻏﺖ و ارﺗﻘﺎی ﻛﻴﻔـﻲ ﺗﺠﺮﺑ ﻪ ﻫـﺎی ﻓﺮاﻏﺘـﻲ ﺷـﺪه اﺳ ﺖ .در ،ﺳﺒﻚ ﻓﺮاﻏﺘﻲ داﻧﺶ ﻣﺤﻮر، ﻛﺎرﺑﺮد ﻓﺮاﻏﺘﻲ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑـﺪون ﺗـﺎﺛﻴﺮ ﺑـﺮ زﻣـﺎن ﻓﺮاﻏـ  ﺖﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻓﺮاﻏﺘﻲ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ و در ﺳـﺒﻚ ﻓﺮاﻏﺘـﻲ ﻃﺒﻘـﻪ ﻣﺤـﻮ     ﻛﺎرﺑﺮد ﻓﺮاﻏﺘﻲ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻓﺎﻗﺪ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﺎﺛﻴﺮی ﺑﺮ زﻣﺎن و ﺗﺠﺮﺑﻪ های فراغتی است

کلیدواژه‌ها