اسحاقپور، یوسف. (1379). مینیاتور ایرانی، رنگهای نور: آیینه و باغ. تهران: نشر و پژوهش فروزان روز.
آزاد ارمکی، تقی و چاوشیان، حسن. (1381). بدن به مثابهی رسانه هویت. جامعه شناسی ایران، (4)4، 75-57.
آشتیانی، منوچهر. (1383). جامعهشناسی شناخت. تهران: نشر قطره.
جوادی یگانه، محمدرضا و کشفی، سید علی. (1386). نظام نشانهها در پوشش. نشریهی کتاب زنان. (38)10، 87-62.
شایستهفر، مهناز و خمسه، فرزانه. (1392). فیروزه، نگین مسجد شاه (با نگاهی به مسجدهای گوهرشاد مشهد و کبود تبریز در سدهی نهم هجری قمری/ پانزدهم میلادی). مجله جلوه هنر. 10. صص 19- 32.
صبا، منتخب. (1379). نگرشی بر روند سوزندوزیهای سنتی ایران: از هشت هزار سال قبل از میلاد تا امروز. تهران: نشر منتخب صبا.
صوراسرافیل، شیرین. (1379). رنگهای ایرانی. تهران: موسسه تحقیقات فرش دستباف.
طالبپور، فریده. (1393). تاریخ پارچه و نساجی ایران. تهران: نشر دانشگاه الزهرا (س).
عبداللهی، محمد و حسینبر، محمد عثمان. (1381). گرایش دانشجویان بلوچ به هویت ملی در ایران. مجله جامعهشناسی ایران، (4)4، 126-101.
غیبی. مهرآسا (1392). هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی. تهران: نشر هیرمند.
فاضلی، محمد. (1383). مصرف و سبک زندگی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
فرجی،مهدی و حمیدی، نفیسه. (1387). سبک زندگی و پوشش زنان در تهران. تحقیقات فرهنگی ایران. (1)1. 65-92.
گیدنز، آنتونی. (1378). تجدد و تشخص: جامعه و هویت شخصی در عصر جدید (ترجمهی ناصر توفیقیان). تهران: نشر نی.
گیرو، پییر. (1380). نشانه شناسی (ترجمهی محمد نبوی). تهران: نشر آگه.
متین، پیمان. (1383). پوشاک و هویت قومی و ملی. فصلنامهی مطالعات ملی، (3)5، 37-48.
وینچ، پیتر. (1382). ایدهی علم اجتماعی و پیوند آن با فلسفه (گروه مترجمان زیر نظر ناشر). تهران: سمت.
هابرماس، یورگن. (1380). جهانی شدن و آیندهی دموکراسی- منظومه پساملی (ترجمهی کمال پولادی). تهران: نشر مرکز.
الهی، محبوبه. (1389). لباس به مثابه هویت. فصلنامهی مطالعات ملی، (2) 11، 3-30.
Alexander, J. (2001). The binary discourse of civil society. In S.Seidman & Alexander, (eds.), The new social theory reader. London: Routledge.
Appiah, A. (2001). African identity. In Seidman and Alexander (eds.), The new social theory reader, London: Roulledge.
Barnard, Μ. (1996). Fashion as Communication. New York: Routledge.
Calhoun, Caig. (1997). Nationalism. Buckingham: Open University press.
Chenciner, R. (1997). Felt capes and masks of dress in the Middle East. In Lindisfarne- Tapperi, N. & Ingham, B. (eds.). London: Curzon.
Featherestone, Mike. (1991). Consumer culture and Postmodernism. London: Sage.
Leiss, W. , Kline, S. ,& Jhally, S. (1986).
Social communication in advertising persons, products and images of well-being. London: Methuen.
Lurie, Alison. (1981). The Language of Clothes. New York: Random House
Wittgenstein, L. (1953). Philosophical Investigations. London: Blackwell.