آزاد ارمکی، تقی؛ (1389)، نظریههای جامعهشناسی، تهران: سروش (انتشارات صداوسیما)، چاپ ششم.
استونز، راب (1392) متفکران بزرگ جامعهشناسی، مترجم: میردامادی، مهرداد. تهران: نشر مرکز.
ربیعی، علی و کرمانی، حسین (1394) مطالعه دلایل ترجیح یک شبکه اجتماعی مجازی بر شبکههای اجتماعی مجازی دیگر؛ مطالعه موردی: رقابت گوگل پلاس و فیسبوک، مجله جهانی رسانه، نسخه فارسی، شماره 19.
ریتزر، جرج (1394) نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر، مترجم: ثلاثی، محسن. تهران: علمی.
سعادت، علی؛ رحمانی، شادی و تیمورپور، بابک (1393) بررسی شبکههای اجتماعی موبایلی، ارائه شده در دومین کنفرانس دانشپژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات، ایران: تهران.
سلطانی فر، محمد؛ بخشی، شیرزاد و فرامرزیانی، سعید (1392) بررسی تأثیرات شبکههای اجتماعی فیسبوک و توییتر بر گرایش اعضا به این شبکهها، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، (76) 20. صص 171-191
ضیایی پرور، حمید و عقیلی، سید وحید (1388) بررسی نفوذ شبکههای اجتماعی و مجازی در میان کاربران ایرانی، فصلنامه رسانه، (80) 4. صص 23-43
صدیقی، بهرنگ (1389) تئوری ساخت یابی آنتونی گیدنز: پیامدهای تئوریک و روششناختی و کاربرد عملی آن در جامعهشناسی، پژوهش اجتماعی: دوره 3، شماره 9. صص 141-167
مشرق نیوز (1392) چند میلیون ایرانی کاربر فیسبوک هستند؟/ ایران اولین کشور در ضریب نفوذ اینترنت در خاورمیانه، بازیابی شده در تاریخ 17 تیر 1396 از:
https://goo.gl/L8sa9s
Altheide, D. L. & Scheneider, C. J. (2013). Qualitative Media Analysis (2nd ed). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
Arsenault, Amelia H. (2011) Networks: The Technological and the Social In Gerard Delanty and Steven Turner (Eds.) Handbook of Contemporary Social and Political Theory. London: Routledge, 259 – 269.
Baek, K. (2018). The Geographic Dimension of Citizenship in Digital Activism: Analysis of the Relationships Among Local and Global Citizenship, the Use of Social Networking Sites, and Participation in the Occupy Movement. American Behavioral Scientist, 62(8), 1138–1156. https://doi.org/10.1177/0002764218764242
Bailly, Jordan (2012) The Impact of Social Media on Social Movements: A Case Study of the 2009 Iranian Green Movement and the 2011 Egyptian Revolution, M.A thesis: Washington State University.
Baym, Nancy K. (2015) Social Media and the Struggle for Society, Social Media + Society, 1–2.
Bourdieu, P. (1984). Distinction: A social critique of the judgement of taste. London: Routledge & Kegan Paul.
Bohannan, Paul and Mark Glazer, eds. (1988) High Points in Anthropology. McGraw-Hill, Inc.: New York.
Boyd, D. Ellison, N. (2007) Social Network Sites. Definition, History, and Scholarship, Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 13, No. 1, pp: 210-230.
Bourdieu, P. (1984). Distinction: A social critique of the judgement of taste. London: Routledge & Kegan Paul.
Brenne, S. (2016). Political Discussion on Social Media and the Public Sphere. Sociology and Anthropology, 4(4), 270–275. https://doi.org/10.13189/sa.2016.040410
Davies, H. (2014). Social media and personal relationships: online intimacies and networked friendship. Information, Communication & Society, 17(2), 279–281. https://doi.org/10.1080/1369118X.2013.850527
Donovan, J. (2018). After the #Keyword: Eliciting, Sustaining, and Coordinating Participation Across the Occupy Movement. Social Media + Society, 4(1), 205630511775072. https://doi.org/10.1177/2056305117750720
Ems, L. (2014). Twitter’s place in the tussle: how old power struggles play out on a new stage. Media, Culture & Society, 36(5), 720–731. https://doi.org/10.1177/0163443714529070
Hansen, D. L. (2011). Exploring social media relationships. On the Horizon, 19(1), 43–51. https://doi.org/10.1108/10748121111107726
Johnson, Matthew. (2007) Archaeological Theory. Johnson, Matthew. (2001) Archaeological Theory.
Karnowski, V. & Jandura, O. (2014). When lifestyle becomes behavior: A closer look at the situational context of mobile communication. Telematics and Informatics, 31(2), 184–193.
https://doi.org/10.1016/j.tele.2013.11.001
Kaplan, Andreas M. and Haenlein, Michael (2010) Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons 53, 59—68.
Lassala, L. (2007) "The ethical implications of social networking websites", 9th Conference on Ethics across the Curriculum, Dublin.
Laughey, Dan (2007) Key Themes in Media Theory, London: Open University Press.
Lindlof, Thomas R. & Bryan C. Taylor (2002) Qualitative Communication Research Methods (2nd edition), Thousand Oaks: Sage Publications.
Messinger, P. R., Stroulia, E. & Lyons, K. (2008) "A Typology of Virtual Worlds: Historical Overview and Future Directions", Virtual Worlds Research: Past, Present & Future, Vol. 1, No. 1, Available:https://journals.tdl.org/jvwr/index.php/jvwr/article/view/291
Moghanizadeh, S. (2013). The role of social media in Iran ’ s Green Movement. University of Gothenburg. Retrieved from https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/34206/1/gupea_2077_34206_1.pdf
Papacharissi, Z. (2014). Affective Publics: Sentiment, Technology, and Politics. New York, NY: Oxford University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Papacharissi, Z. (2015) We Have Always Been Social, Social Media + Society Vol 1, Issue 1.
Porter, C. E. (2004) A Typology of Virtual Communities: A Multi-Disciplinary Foundation for Future Research. Journal of Computer-Mediated Communication. Vol. 10, No. 1, pp: 1-18.
Rahmandad, Hazhir, Sara Sarkhili, Mohammad Hafezi, Ali Mostashari, Farzan Parsinejhad, Nima Saeidi and Ali Khademhosseini (2006) Iranians on Orkut: Trends and Characteristics, ISG research report.
Spence, J. (2008) Demographics of virtual worlds. Journal of Virtual Worlds Research, Vol.1, No.2.
Sturrock, John. (2003) Structuralism: Second Edition. Blackwell Publishing: Oxford, UK.
Teddlie C, Yu F. Mixed methods sampling. Journal of Mixed Methods Research 2007; 1 (1): 77-100.