اسماعیلی، محمد (1388)، دیپلماسی رسانهای با تأکید بر نقش سازمان صدا و سیما، تهران: جام جم.
اعرابی، سید محمد (1385)، دستنامه برنامهریزی استراتژیک، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
امین فرد، احمد (1392)، تدوین راهبردهای مطلوب مدیریت رسانهای بحران هستهای برای سیمای جمهوری اسلامی ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشکدۀ علوم ارتباطات دانشگاه صدا و سیمای تهران.
امین فرد، احمد (1395)، استراتژیهای اثربخش فریب سیاسی رسانهای، همایش ملی روشهای تحلیل اطلاعات، تهران: دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی.
بنت، دابلیولنس و انتمن، رابرت ام.(1389). سیاست رسانهای شده، ارتباطات در آینده دموکراسی. ترجمه: مسعود آریایی نیا. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
بیولا، کورنلیو و هلمز، مارکوس (1395). دیپلماسی دیجیتال؛ نظریه و عمل. ترجمه: محمدکاظم سجادپور، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه.
پستمن، نیل (1376)، تکنوپولی، تسلیم فرهنگ به تکنولوژی، ترجمه صادق طباطبایی، تهران: اطلاعات.
دفلور، ملوین و دنیس، اورت.ای. (1383). شناخت ارتباطات جمعی. ترجمه سیروس مرادی. تهران: انتشارات دانشکده صداوسیما.
دلاورپور اقدم، مصطفی (1396). فرصتها و چالشهای پسابرجام، تهران: موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر تهران.
دیوید، فرد آر. (1390)، مدیریت استراتژیک، چاپ بیست و یکم، (علی پارسائیان و سید محمد اعرابی مترجم)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
روشندل اربطانی، طاهر (1394)، سیاستگذاری رسانهای، تهران: دانشگاه تهران.
صدوقی، مرادعلی (1382)، رسانه: سلاح جنگ یا ابزار حل منازعه، فصلنامه پژوهش و سنجش، سال دهم شماره 34 تابستان 1382.
عبدالله خانی، علی (1386). جنگ نرم 3 (نبرد در عصر اطلاعات)، تهران: موسسه فرهنگی مطالعات بینالمللی ابرار معاصر تهران.
فضیلت، احمد (1392)، «مطالعه تطبیقی رویکردهای امریکا و اسرائیل در قبال موضوع هستهای ایران (2012-2008)»، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده روابط بینالملل وزارت امور خارجه.
کمیسیون چشمانداز و امور نخبگان(1389)، شاخصهای پایش و ارزیابی سند چشمانداز 1404 جمهوری اسلامی ایران، تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیسیون چشمانداز و نخبگان.
کونابل، بن و جیسون اچ. کمپبل و دن مدن (2015). گسترش و بهرهبرداری از آستانه جنگ واقعی. ترجمه: گروه مترجمان خبرگزاری فارس، تهران: خبرگزاری فارس.
گیلبوآ، ایتان.(1388). ارتباطات جهانی و سیاست خارجی. ترجمه حسام الدین آشنا و محمدصادق اسماعیلی. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
کونگ، لوسی (1391)، مدیریت راهبردی در رسانهها: از نظریه تا عمل، چاپ اوّل، (وحید خاشعی و علی دهقان مترجم)، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
محمدی، منوچهر (1389)، آینده نظام بینالملل و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تهران: وزارت امور خارجه.
نای، جوزف اس. (1390)، آیندۀ قدرت، چاپ اوّل، (رضامراد صحرایی، مترجم)، تهران: حروفیه.
نای، جوزف اس. (1387)، قدرت در عصر اطلاعات از واقعگرایی تا جهانی شدن، چاپ اوّل، (سعید میرترابی، مترجم)، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راهبردی.
نای، جوزف اس و پاپ، رابرت (1392)، قدرت و موازنۀ نرم در سیاست بینالملل، چاپ اوّل، (عسگر قهرمانپور، مترجم)، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راهبردی.
نقیبالسادات، سیدرضا(1389)، تهدیدهای رسانهای غرب و نقش بسیج در رفع تهدیدها؛ فصلنامه مطالعات بسیج، سال سیزدهم، شماره48، پاییز 1389.
Aronczyk, M.,)2013(. Branding the nation. Oxford: OxfordUniversity Press.
Brooks, Stephan G. and William C. Wohlforth. )2005(, "Hard Times for Soft Balancing." International Security 30(1): 72108.
Hermann, C.F (1963), Some Consequences of Crisis, Administrative Science Quarterly.
Holden, J.,)2013(. Influence and attraction: culture and the race for soft power in the 21st century. London: British Council.
Ien Ang, Yudhishthir Raj Isar & Phillip Mar (2015) Cultural diplomacy:beyond the national interest?, International Journal of Cultural Policy, 21:4, 365381.
Kelley, Judith.)2005(. "Stratetegic None –cooperation as Soft Balancing: Why Iraq was not Just about Iraq." International Politics 42:153173.
McCann, E. and Ward, K.,)2013(. A multidisciplinary approach to policy transfer research: geographies, assemblages, mobilities and mutations. Policy studies, 34 (1), 2–18.
Pape, Robert.)2005(. "Soft Balancing against the United States. " International Security 30(1): 745.
Walt, Stephan M.)2005(. Taming American Power: The Global Response to U.S. Primacy. Newyork: W.W. Norton & Company