احسانی، مهرزاد و هومن خالدی (1382) بهره وری آب کشاورزی، تهران: کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران.
پژوهان، جمشید و مریم لشکریزاده (1389) گذار بر رابطه میان رشد اقتصادی و کیفیت زیستمحیطی، نشریه پژوهشهای اقتصادی ایران، ش.42، صص.190-169.
تامس، دای (1387) مدلهای تحلیل سیاستگذاری عمومی، ترجمۀ سویل ماکویی، فصلنامه مطالعات راهبردی، س. 11،ش. 1،صص. 45-46
رائو، کریشنا (1385) توسعۀ پایدار اقتصاد و سازوکارها، تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
رز، ژیلیان (1393) روش و روش شناسی تحلیل تصویر، ترجمه سیدجمال الدین اکبرزاده جهرمی، تهران: پزوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و مرکز اموزش و سنجش افکار صداوسیما.
زاهدی، شمس السادات (1389) توسعۀ پایدار، تهران، انتشارات سمت.
سعیدابادی، زهرا و شهناز سلطانی فر (1396) محیطزیست؛ مفهومی چندگانه در علوم انسانی، نشریه راهبرد، ش.83، صص.213-187.
شهبازی، رامتین (1398) سازوکار ضرب آهنگ کاوی «زیست محیطی» هنری لفور در بیان سینمایی با نگاهی به دو فیلم «طبیعت بی جان» و «باد ما را خواهد برد»، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، دوره 2شماره 4، صص 27-11.
صابری، ندا (1396) ارزیابی عملکرد و نحوه ی پوشش رسانه های خبری ایران از مسایل محیط زیستی با استفاده از نقد رتوریکی: مطالعه موردی: بحران کم آبی، پایان نامه کارشناسی، دانشکدهی محیط زیست دانشگاه تهران.
طالبی صومعهسرایی، مهشید و دیگران (1395) خوانشها وجهتگیریهای متفاوت دولت و مردم در مسائل زیستمحیطی مطالعه موردی: رویکرد کشاورزان ورامین به سیاستگذاری دولت در مورد پساب، نشریه جغرافیا و توسعه، ش.44.
فلیک، اوه (1392) درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمۀ هادی جلیلی، نشر نی.
کوالینا، ووسیچ؛ فالکوفسکی، آندرژ و نیومن، بروس.ای (1393) بازاریابی سیاسی: مبانی نظری و راهبردی، ترجمه حمیدرضا عسگری ده آبادی و شهاب طلایی شکری، تهران: کتاب مهربان.
لیندلاف، تامس و برایان تیلور (1388) روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات، ترجمه عبدالله گیویان، تهران: همشهری.
مجابی، محمد و مریم اسماعیلیفرد (1395) جستاری بر سیاستگذاری محیط زیست در جمهوری اسلامی ایران، نشریه راهبرد اجتماعی فرهنگی، ش.21، صص.20-7.
محمدپور، احمد (1390) روش تحقیق کیفی، ضد روش 2، تهران: جامعهشناسان.
محمودی یمین، سید رسول (1396) ارزشیابی برنامه های مستند سیمای جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتقاء فرهنگ مصرف آب، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکدهی ارتباطات دانشگاه صدا و سیما.
مرزبان، حسین؛ صدرایی جواهری، احمد؛ زیبایی، منصور؛ ناظم السادات، محمدجعفر و لیلا کریمی (1398) بررسی وضعیت منابع و مصارف آب در ایران و راهکارهای بهبود وضعیت، مجله آب و فاضلاب، دوره 30 شماره 4، صص 16-32.
معطوفی، علیرضا و مرتضی دنکوب (1396) اولویتبندی عوامل مؤثر بر تدوین خط مشیهای زیستمحیطی کشور با استفاده از روش فرایند تحلیل شبکه ای،ش.90، صص.125-156.
مک لین، بتسی (1394) تاریخ نوین سینمای مستند، ترجمه محمد جواد مظفریان، زیر نظر مازیار اسلامی، تهران: نشر رونق.
منتظرقائم، مهدی و رضوانه عرفانی حسینپور (1393) تحلیل رتوریکی فیلم مستند زیستمحیطی، فصلنامه انجمن ایرانی، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 10، شماره 35، صص 94-59.
نیکولز، بیل (1389) مقدمهای بر فیلم مستند، مترجم محمد تهامی نژاد، تهران: جامعه نو.
وارد، پل (1391) مستند؛ حواشی واقعیت، ترجمه حمیدرضا احمدی لاری، تهران: نشر ساقی.
هانگین، جان (1393) جامعهشناسی محیط زیست، ترجمه صادق صالحی، تهران: سمت.
Anderson, A. (2014). Media, environment and the network society. London: Palgrave Macmillan.
Benford, R. D., & Snow, D. A. (2000). Framing processes and social movements: An overview and assessment. Annual review of sociology, 26 (1) , 611-639.
Pezzullo, P. C., & Cox, R. (2017). Environmental communication and the public sphere. Sage Publications.
Entman, R. M. (1993). Framing: Toward clarification of a fractured paradigm.
Johannessen, M. R. (2015, August). Please like and share! A frame analysis of opinion articles in online news. In International Conference on Electronic Participation (pp. 15-26). Springer, Cham.
Nabi, R. L., Gustafson, A., & Jensen, R. (2018). Framing climate change: Exploring the role of emotion in generating advocacy behavior. Science Communication, 40 (4) , 442-468.
of the Working Party on Development Cooperation and Environment) 1999) Environmental Communication: Applying Communication Tools Towards Sustainable Development.paris
Pezzullo, P. C., & Cox, R. (2017). Environmental communication and the public sphere. Sage Publications.
Schäfer, M. S., O'Neill, S., Nisbet, M., Ho, S., Markowitz, E., & Thaker, J. (2017). Frame analysis in climate change communication: approaches for assessing journalists’ minds, online communication and media portrayals.