احمدی، غلامرضا، داروئی، مهشید (1380) بررسی نحوه ی گذران اوقات فراغت استادان دانشگاههای شهر اصفهان، علوم انسانی دانشگاه سیستان و بلوچستان، شماره 14.
اشتریان، کیومرث (1391) مقدمهای بر روش سیاستگذاری فرهنگی، تهران: انتشارات جامعهشناسان.
حسینی، سارا (1396) بررسی جامعهشناختی مصرف فرهنگی با همهچیزپسندی فرهنگی: مطالعۀ مورد استادان و کارمندان دانشگاه تربیت مدرس. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ ادبیات و علوم اجتماعی، دانشگاه تربیت مدرس.
ذکایی، محمد سعید، اسماعیلی، محمدجواد (۱۳۹۰) جونان و بیگانگی تحصیلی و دانشگاهی، تحقیقات فرهنگی ایران، دوره ۴، شماره ۴، صص ۵۵-۹۰.
رضایی، محمد (۱۳۹) کلاس درس و چگونگی حضور سوژه متخلف، کارفرما: مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فاضلی، نعمتالله (1396) فرهنگ و دانشگاه، تهران: نشر ثالث.
قانعیراد، محمد امین (1385) نقش تعاملات دانشجویان و اساتید در تکوین سرمایۀ اجتماعی دانشگاهی، جامعهشناسی ایران، دوره 7، شماره1، صص 3 ـ 29.
Braga da Cruz, M. (2006) “Contemporary Challenges to European University Culture”, Higher Education in Europe, 31 (4) , 399 ـ 401.
Cunningham, P. & Leslie, B. (2011) “Universities and cultural transmission”, History of Education, 40(2), 135-141.
Chatterton, P. (2000) “The cultural role of universities in the community: revisiting the university community debate”, Environment and Planning, 32: 165- 181.
De Wit, K. (2010) “The Networked University: The structure, culture, and policy of universities in a changing environment”, Tertiary Education and Management, 16(1) , 1 ـ 14.
DiMaggio, P. (1991) “Social structure, institutions, and cultural goods: the case of the United States”, in Eds P Bourdieu, J S Coleman (WestviewPress, Oxford) , pp 133_167.
Evans, L. (2015) “University Professors as Academic Leaders: Professorial Leadership Development Needs and Provision, Educational Management”, Administration & Leadership, 45(1), 123-140.
Frow, J. (1995) ,Cultural Studies and Cultural Value, Oxford: Clarendon Press.
Kazemi, A. V. & Dehqhan A. D. (2017) “The new academic proletariat in Iran”, Journal of Critique (RCSO) , 45 (1 ـ 2): 141 ـ 158.
Knoop, B. (1986) “Causes of alientation among university professors”, Perceptual and Motor S&ls, 6(3), 677-678.
Latour, B. (1993) We Have Never Been Modern. (Catherine Porter Trans.). Cambridge: Harvard University Press.
Mayor, F. (1992) “Culture and the University”, European Education, 24 (1) , 7 ـ 24.
Mayor, F. (1989) “Culture and the University”, Higher Education in Europe, 14 (1) , 5 ـ 15.
Szostek, A. (2004) “Morality, Culture, and Modernity: Challenges to the University”, Higher Education in Europe, 29(4) , 467 ـ 474.
Thompson, M. E. (1978) “Professor culture: An image of the academic facilitator, Peabody Journal of Education”, 55(3) , 205 ـ 209.