ـ آدورنو، تئودور و ماکس هورکهایمر (1389). دیالکتیک روشنگری: قطعات فلسفی. برگردان مراد فرهادپور و امید مهرگان. تهران: گام نو. (چاپ چهارم).
ـ آگامبن، جورجو (1388). همبودگی آینده. برگردان فؤاد جراحباشی. تهران: ققنوس.
ـ آگامبن، جورجو (1389). آپاراتوس چیست؟. برگردان یاسر همتی. تهران: رخداد نو.
ـ الیاده، میرچا (1393). اسطورهی بازگشت جاودانه. برگردان بهمن سرکاراتی. تهران: طهوری.
ـ اوژه، مارک (1387). نامکانها؛ درآمدی بر انسانشناسی سوپرمدرنیته. برگردان منوچهر فرهومند. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
ـ ایمان، محمدتقی (1391). روششناسی تحقیقات کیفی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ـ باتای، ژرژ (1391). اقتصاد عام. برگردان زهره اکسیری و پیمان غلامی. تهران: به نگار.
ـ باشلار، گاستن (1391). بوطیقای فضا. برگردان مریم کمالی و محمد شیربچه. تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
ـ بوبر، مارتین (1380). من و تو. برگردان ابوتراب سهراب و الهام عطاردی. تهران: نشر و پژوهش فرزان روز.
ـ پانیچ، لئو و کالین لیز (1386). مانیفست پس از 150 سال. برگردان حسن مرتضوی. تهران: آگاه.
ـ دانیالی، عارف (1393). میشل فوکو: زهد زیباییشناسانه به مثابه گفتمان ضد دیداری. تهران: تیسا.
ـ دبور، گی (1393). جامعهی نمایش. برگردان بهروز صفدری. تهران: آگه. (چاپ دوم).
ـ دلوز، ژیل (1392). یک زندگی.... برگردان پیمان غلامی و ایمان گنجی. تهران: زاوش.
ـ دلوز، ژیل و مایکل هارت (1391). نامهای تاریخ و نه نام پدر: سیمنارهای ضد ادیپ و هزار فلات. برگردان ـ زهره اکسیری و پیمان غلامی. تهران: رخداد نو.
ـ دیلتای، ویلهلم (1389). تشکل جهان تاریخی در علوم انسانی. برگردان منوچهر صانعی درهبیدی. تهران: ققنوس.
ـ دیویی، جان (1391). هنر به منزلهی تجربه. برگردان مسعود علیا. تهران: ققنوس.
ـ زیمل، گئورگ (1392). دربارهی فردیت و فرمهای اجتماعی. برگردان شهناز مسمیپرست. تهران: ثالث.
ـ سایمونز، جان (1388). فوکو و امر سیاسی. برگردان کاوه حسینزاده راد. تهران: رخداد نو.
ـ شورچه، محمود (1393). فوکو، فضا و برنامهریزی. تهران: مدیران امروز.
ـ علیوردی نیا، اکبر (1390). جامعهشناسی کارتنخوابی. تهران: جامعهشناسان.
ـ فاضلی، نعمتالله (1390). مردمنگاری سفر. تهران: آراسته.
ـ فرهادپور، مراد (گردآورنده) (1391). نامهای سیاست. تهران: بیدگل.
ـ فوکو، میشل (1389). تئاتر فلسفه: گزیدهای از درسگفتارها، کوتاهنوشتها، گفتوگوها و.... برگردان نیکو سرخوش و افشین جهاندیده. تهران: مرکز.
ـ فوکو، میشل (1389). نظم اشیاء: دیرینهشناسی علوم انسانی. برگردان یحیی امامی. تهران: پژوهشکدهی مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
ـ فوکو، میشل (1390). باید از جامعه دفاع کرد: درسگفتارهای کلژ دو فرانس 1976 ـ 1975. برگردان رضا نجفزاده. تهران: رخداد نو.
ـ فوکو، میشل (1390). تولد زیستسیاست: درسگفتارهای کلژ دو فرانس 1979 ـ 1978. برگردان رضا نجفزاده. تهران: نی.
ـ فوکو، میشل (1390). گفتمان و حقیقت: تبارشناسی حقیقتگویی و آزادی بیان در تمدن غرب. برگردان علی فردوسی. تهران: دیبایه.
ـ فوکو، میشل (1390). مراقبت و تنبیه: تولد زندان. برگردان نیکو سرخوش و افشین جهاندیده. تهران: مرکز. (چاپ نهم).
ـ فوکو، میشل (1392). اراده به دانستن. برگردان نیکو سرخوش و افشین جهاندیده. تهران: نی. (چاپ هشتم).
ـ فوکو، میشل (1397). درآمدی بر انسانشناسی کانت. برگردان علیمراد عناصری. تهران: کتاب برادر.
ـ کاظمی، عباس (1388). پرسهزنی و زندگی روزمرهی ایرانی. تهران: آشیان.
ـ کریستوا، ژولیا (1389). فردیت اشتراکی. برگردان مهرداد پارسا. تهران: روزبهان.
ـ کلی، مایکل (1393). نقد و قدرت: بازآفرینی مناظرهی فوکو و هابرماس. برگردان فرزان سجودی. تهران: اختران. (چاپ دوم).
ـ مارکس، کارل (1387). دستنوشتههای اقتصادی و فلسفی 1844. برگردان حسن مرتضوی. تهران: آگه. (چاپ چهارم).
ـ مارکس، کارل (1386). سرمایه: نقدی بر اقتصاد سیاسی (جلد اول). برگردان حسن مرتضوی. تهران: آگاه.
ـ محمدپور، احمد (1390). روش تحقیق کیفی: ضد روش. تهران: جامعهشناسان.
ـ مرلوپونتی، موریس (1391). جهان ادراک. برگردان فرزاد جابرالانصار. تهران: ققنوس.
- Agacinski, Sylviane (1987), 'La ville inquiete', Le Temps de la réflexion.
- Anderson B. (1991), Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism. New York: Verso.
- Althusser, Louis (2010), For Marx. Translated by Ben Brewster. Verso.
- Amit, Vered, ed., (2000), Constructing the Field: Ethnographic Fieldwork in the Contemporary World. London: Routledge.
- Appadurai A. 1996. Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization. Minneapolis: University of Minnesota Press.
- Atkinson, P., & Hammersley, M. (1994), Ethnography and participant observation. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research. (pp. 248-261). Sage.
- Bataille, Georges (2001), the unfinished system of non-knowledge. Michelle Kendall & Stuart Kendal.
- Biehl, João and McKay, Ramah (2012), “Ethnography as Political Critique”, Anthropological Quarterly, Vol. 85, No. 4, p. 1209–1228, by the Institute for Ethnographic Research (IFER) a part of the George Washington University.
- Buber, Martin (1998), “The Knowledge of Man: Selected Essays”. Atlantic Highlands, NJ: Humanities Press International, Inc.
- Buick, Adam (1973), “Marx, theoretician of anarchism”, L'Europe en formation, no 163-164.
- Carson, Benjamin D. 2003, “Towards a Postmodern Political Art: Deleuze, Guattari, and the Anti-Culture Book”. Rhizomes, Issue 7 (Fall 2003).
- Creswell, John W. (2007), “Qualitative Inquiry & Research: design: Choosing among five approaches”. Sage Publications, Inc.
- Deleuze, Gilles and Félix Guattari (1987), “A Thousand Plateaus: Capitalism and
Schizophrenia”. Translation and Foreword by Brian Massumi. The University of Minnesota Press.
- David B. Edwards, “Afghanistan, Ethnography, and the New World Order”, pp. 345-60 from Cultural Anthropology 9:3 (Aug., 1994). by the American Anthropological Association.
- Falzon, Mark Anthony (ed) (2009), “Multi-Sited Ethnography: Theory, Praxis and Locality in Contemporary Research”. Ashgate Publishing.
- Fine, M (1994), “Working the Hyphens: Reinventing Self and Other in Qualitative Research.” In Handbook of Qualitative Research, edited by N. Denzin and Y. Lincoln, 70–82. London: Sage.
- Foucault, Michel (1984), "Of Other Spaces, Heterotopias (Utopias and Heterotopias)". Architecture, Mouvement, Continuité 5: 46-49.
- Foucault, Michel (1997), “Ethics: subjectivity and truth”. Edited by Paul Rabinow; translated by Robert Hurley and others. The New Press.
- Foucault, Michel (2008), “Introduction to Kant's Anthropology”. Translated by Roberto Nigro and Kate Briggs. Semiotext (e).
- Garlick, Steve (2002), “The beauty of friendship: Foucault, masculinity and the work of Art”, Philosophy & social criticism, vol 28 no 5, pp. 558–577.
- Garot, Robert (2007), “Where You From! Gang Identity as Performance”, Journal of Contemporary Ethnography, Vol 36 Number 1, 50-84.
- Gill, Zsuzsa (2001), “Critical Ethnography in the Time of Globalization: Toward a New Concept of Site”. Cultural Studies ↔ Critical Methodologies, Vol 1 No 3, 319-334.
- Gros, Frederic (2005), “Course Context” in: Foucault, The Hermeneutics of The Subject, edited by Frederic Gros, Palgrave, Macmillan.
- Gupta A, Ferguson J. (1997), Beyond "Culture": Space, Identity, and the Politics of Difference. In Culture, Power, and Place: Explorations in Critical Anthropology, Ed. A Gupta, J Ferguson, pp. 33-51. Durham, N.C.: Duke University Press.
- Hannerz, Ulf (2003), “Being There . . . and There . . . and There! Reflections on Multi-Site Ethnography”. Ethnography 4(2):20 1-16.
- Hannerz, Ulf (2004), “Foreign News: Exploring the World of Foreign Correspondents”. Chicago: University of Chicago Press.
- Howell, Jayne (2004), “Turning out good ethnography, or talking out of turn? Gender, Violence, and Confidentiality in Southeastern Mexico”, Journal of Contemporary Ethnography, Vol. 33 No. 3, 323-352.
- Ingold, Tim (2008), “Anthropology is not Ethnography”. Read at the University of Edinburgh 12 March 2007, Proceeding of British Academi, 154, 69-92.
- Kearney M. 2004. Changing Fields of Anthropology: From Local to Global. Toronto: Rownan & Littlefield Publishers Inc.
- Marcus, George E., Michael M. J. Fischer (1999), “Anthropology as Cultural Critique: An Experimental Moment in the Human Sciences”. University of Chicago Press.
- Marcus, George E. (1995), “Ethnography in/of the world system: the emergence of Multi-sited Ethnography”. Annual review of anthropology, Vol. 24, 95-117.
- Marcus, George E. (2005), Mulit-sited Ethnography: Five or Six Things I Know About It Now. In: Problems and Possibilities in Multi-sited Ethnography Workshop, 27-28 June 2005, University of Sussex. (Unpublished). http://eprints.ncrm.ac.uk/64.
- Owton, Helen and Allen-Collinson, Jacquelyn (2014), “Close But Not Too Close: Friendship as Method(ology) in Ethnographic Research Encounters”, Journal of Contemporary Ethnography, Vol. 43(3) 283–305.
- Robben, Antonius C. G. M. & Jeffrey A. Sluka (Editors) (2007), “Ethnographic Fieldwork: An Anthropological Reader. Blackwell Publishing.
- Robinson, Andrew and Tormey, Simon (2012), “Beyond the state: Anthropology and actually-existing-anarchism”. Critique of Anthropology, 32(2) 143–157.
- Roy, Subhadip and Pratyush Banerjeẹ (2012), “Finding a Way Out of the Ethnographic Paradigm Jungle”. The Qualitative Report. Vol 17, 1-20.
- Smith, B., J. Allen-Collinson, C. Phoenix, D. Brown, and A. Sparkes (2009), “Dialogue, Monologue, and Boundary Crossing within Research Encounters: A Performative Narrative Analysis.” International Journal of Sport & Exercise Psychology 7 (3): 342–59.
- Stivale, Charles J. (2008), “Gilles Deleuze’s ABCs: The Folds of Friendship”. The JohnsHopkinsUniversity Press.
- Tillmann-Healy, L. (2003), “Friendship as Method”. Qualitative Inquiry 9 (5): 729–49.
- Tillmann-Healy, L. M., & Kiesinger, C. E. (2001), Mirrors: Seeing each other and ourselves through fieldwork. In K. Gilbert (Ed.), the emotional nature of qualitative
Research (pp. 81-108). Boca Raton, FL: CRC Press.
- Wittel, Andreas (2000), “Ethnography on the Move: From Field to Net to Internet”, FQS 1(1), Art. 21.