نویسندگان
1 دانشگاه تهران
2 دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
چکیده
ﻴﺎﻣﻬﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ از ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺨﺸﻬﺎی ﻣﻬﻢ در رﺳﺎﻧﻪ ﻫـﺎ- دﻳـﺪاری ﺷـﻨﻴﺪاری و ﻣﻜﺘـﻮب ، اﺳـﺖ ﻛـﻪﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ ای را اﻳﻔﺎ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ؛ اﻳﻦ ﭘﻴﺎﻣﻬﺎ از ﻳﻚ ﺳـﻮ ﺑـﻪ ﻣﻌﺮﻓـﻲ ﻣﺤـﺼﻮﻻت و ﻛﺎﻻﻫـﺎی ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﭘﺮداﺧﺘﻪ و از ﺳﻮی دﻳﮕﺮ ﺟﻨﺒﺔ ﮔﺴﺘﺮش ﻣﺼﺮف و ﻣﺼﺮف ﮔﺮاﻳﻲ را ﺑﺎ ﺧﻮد ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه دارد . ﺗﺼﻮﻳﺮ و ﺑﺎزﻧﻤﺎﻳﻲ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ در ﭘﻴﺎﻣﻬﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ در ﻣﻄﺎﻟﻌـﺎت رﺳﺎﻧﻪ ای اﺳﺖ و ﻧﺤﻮة اﻧﻌﻜﺎس ﻃﺒﻘﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺳﺒﻚ زﻧﺪﮔﻲ در ﭘﻴﺎﻣﻬـﺎی ﺑﺎزرﮔـﺎﻧﻲ از ﺟﺎﻳﮕـﺎه وﻳﮋه اﺳﺖ ای ﺑﺮﺧﻮردار . اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮا ﺻـﻮرت ﮔﺮﻓﺘـﻪ اﺳـﺖ . ﺟﺎﻣﻌـﺔ آﻣـﺎری ﺗﺤﻘﻴـﻖ، ﭘﻴﺎﻣﻬﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ ﭘﺨﺶ ﺷﺪه ﻗﺒﻞ و ﻣﻴﺎن ﭘﺮﺑﻴﻨﻨﺪه ﺗﺮﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﺳﺮﻳﺎﻟﻬﺎی ﺗﻠﻮﻳﺰﻳـﻮﻧﻲ در ﺷـﺶ 1384 ﻣﺎه اول و ﻧﻤﻮﻧﻪ ، ﮔﻴﺮی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه اﺣﺘﻤﺎﻟﻲ از ﻧﻮع ﻃﺒﻘﻪ 110 ﺑﻨﺪی ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﭘﻴﺎم ﺑﻮده اﺳﺖ .
کلیدواژهها