- آذر، عادل ؛ فرجی، حجت (1381)، علم مدیریت فازی، تهران: اجتماع.
- احمدی، نسیبه (1388)، معرفی و نقد روش دلفی، کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره 22، صص 100-108.
- اخوان تویسرکانی، لیلا (1388)، بررسی ویژگی های مطلوب برنامه های رادیو جوان از نظر جوانان شهر تهران و برنامه سازان رادیو جوان، تهران، دانشکده صداو سیما.
- استراوس، آنسلم ؛کربین، جولیت (1385)، اصول روش تحقیق کیفی؛ نظریه مبنایی، رویه ها و شیوه ها، ترجمه: بیوک محمودی، تهران: پژوهش گاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- استراوس، آنسلم ؛کوربین، جولیت (1395)، مبانی پژوهش کیفی؛ فنون و مراحل تولید نظریه زمینه ای، ترجمه: ابراهیم افشار، نشر نی.
- اوه، فلیک (1388)، مقدمه ای بر تحقیق کیفی، مترجم: هادی جلیلی، تهران، نشر نی.
- بازرگان هرندی، عباس (1387) مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکردهای متداول در علوم رفتاری، نشر دیدار.
- پایگاه جامع اطلاع رسانی رادیو (1393)
- پستمن، نیل (1384)، زندگی در عیش مردن در خوشی، ترجمه صادق طباطبایی، چاپ هفتم، تهران: اطلاعات.
- خاتون آبادی، احمد (1374)، رادیو و ارتباط توسعه ای، تهران: سروش.
- خاکی، غلامرضا (1392)، روش تحقیق گرانددی در مدیریت، چاپ اول، تهران: نشر فوژان.
- خجسته، حسن (1386)، عناصر اصلی ساخت دهی سازمان رسانه ای و مقایسه ساختار سازمانی صدا با سیما، نشریه رسانه، شماره 71، صص 155-168.
- خسروی، ابوالفضل ؛ و همکاران (1391)، شناسایی عوامل توانمندسازی چابکی نیروی انسانی به روش دلفی در صنایع الکترونیک، بهبود مدیریت، 18 (4)، صص 129-153.
- دانایی فرد، حسن ؛ الوانی، سید مهدی ؛ آذر، عادل (1392)، روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ هشتم، تهران: نشر صفار.
- روشتاین، بو (1393)، دام های اجتماعی و مسأله اعتماد، ترجمه: لادن رهبری؛ و همکاران، چاپ اول، نشر آگه.
- زارع میرک آباد، علی (1390)، مقدمه ای بر روش دلفی، پایگاه اینترنتی آینده پژوهی، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران.
- ساروخانی، باقر (1381)، جامعه شناسی ارتباطات، تهران: نشر اطلاعات، چاپ یازدهم.
- ساروخانی، باقر (1392)، روش های تحقیق در علوم اجتماعی، جلد اول؛ اصول و مبانی، تهران: پژوهش گاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- سبیلان اردستانی، حسن (1383)، بررسی اصول, اهداف و سیاست های خبری اعلام و اجرا شده در سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، تهران: انتشارات مرکز تحقیقات صدا و سیما.
- سکاران، اوما (1388)، روش های تحقیق در مدیریت، ترجمه: محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران: نشر موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
- سورین، ورنر ؛ تانکارد، جیمز (1381)، نظریه های ارتباطات، مترجم علیرضا دهقان، تهران: نشر دانشگاه تهران، چاپ اول.
- شارع پور، محمود (1386)، کتاب بررسی مسائل اجتماعی ایران، انجمن جامعه شناسی ایران، تهران، نشر آگه، چاپ اول.
- شارع پور، محمود (1394)، اوج و فرود سرمایه اجتماعی، مصاحبه در هفته نامه تجات- شماره 156.
- عالی پور، علیرضا ؛ عنایتی، ترانه (1394)، طراحی مدل شرکت های زایشی پژوهشی با هدف توسعه سرمایه اجتماعی در دانشگاه ها، نشریه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 3، شماره 1، صص 1-21.
- فلیک، اووه (1388)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، چاپ دوم، تهران: نشرنی.
- فیضی، کامران ؛ ایراندوست، منصور (1392)، دلفی روشی برای تحقیق، تصمیم گیری و آینده پژوهی، تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
- کوبلی، پل (1387)، نظریه های ارتباطات: مفاهیم انتقادی در مطالعات رسانه ای و فرهنگی، ترجمه: گودرز میرانی صبار، جلد چهارم، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی- اجتماعی.
- گزارش موسسه رحمان (1394)، اعتماد اجتماعی در میان ایرانیان رنگ باخته است، گزارش از: دکترهادی خانیکی، اتاق بازرگانی- صنایع- معادن و کشاورزی تهران.
- گزارش موسسه لگاتوم (1394)، رتبه ایران در حوزه سرمایه اجتماعی از دید گزارش لگاتوم، نشریه اقتصاد ایرانی، 1394.
- محمدپور، احمد (1389)، بنیان های فلسفی و عملی روش تحقیق ترکیبی در علوم اجتماعی و رفتاری، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
- مولانا، حمید (1371)، گذر از نوگرایی: ارتباطات و دگرگونی جامعه، ترجمه: یونس شکرخواه. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
- نیومن، ویلیام لورنس (1390)، روش های پژوهش اجتماعی: رویکرد کمی و کیفی، ترجمه: ابوالحسن فقیهی و عسل آغاز، تهران: نشر ترمه.
- همراز، ویدا ؛ و همکاران (1391)، تاریخ و رسانه، جلد چهارم، نشر پژوهش گاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صص 273-316.
- Andersen, A., & Park, J., & Jack, S. (2007), Entrepreneurial Social Capital: Conceptualizing Social Capital in New High-Tech Firms, International Small Business Journal, Vol. 25, No. 3, pp. 245-272.
- Cassan, M., & Guista, M. D. (2007), Entrepreneurship & Social Capital: Analyzing the Impact of Social Networks on Entrepreneurial Activity from a Rational Action Perspective. International Small Business Journal, Vol. 25, No. 3, pp. 220-244.
- Decarolis, D. M., & Saparito, P. (2006), Social Capital, Cognition and Entrepreneurial Opportunities: A Theoretical Frame Work. Entrepreneurship Theory and Practice, pp. 41-56.
- Fukuyama, F. (1999), Social Capital & Civil Society, Paper Presented at the IMF Conference on Second Generalization Reforms, Washington, November.
- Grimes. N. J. (2007), Crime, Media, & Public Policy, Arizona State University.
- Häder, Michael and Häder, Sabine (1995), "Delphi und Kognition spsychologie: Ein Zugang zur Theoretischen Fundierung der Delphi- Methode". In: ZUMA-Nachrichten Vol.37, No.19.
- Keeney, S.; Hasson, F. and McKenna, H. P. (2001), "A critical review of the Delphi technique as a research methodology for nursing." International Journal of Nursing Studies, Vol. 38, No. 2, pp. 195-200.
- Powell, C. (2003), "The Delphi technique: Myths and realities." Methodological Issues in Nursing Research, Vol. 41, No. 4.
- Strauss Anslem.L, Corbin, Juliet.M (1998), Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory; Sage Publications.