TY - JOUR ID - 246615 TI - تبیین تعیین کننده های اجتماعی ارتباطی ایفای مسئولیت اجتماعی شرکتی (مورد مطالعه: روابط عمومی های بنگاه های اقتصادی ایران) JO - مطالعات فرهنگی و ارتباطات JA - JCSC LA - fa SN - 2008-5575 AU - بهنام, مرتضی AU - رحمان زاده, سید علی AU - نعمتی انارکی, داود AD - دانشجوی دکترای علوم ارتباطات AD - استادیار علوم ارتباطات اجتماعی دانشکاه ازاد اسلامی واحد تهران شرق AD - عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسمای جمهوری اسلامی ایران. Y1 - 2023 PY - 2023 VL - IS - SP - EP - KW - مسئولیت اجتماعی KW - روابط عمومی KW - ارتباطات DO - 10.22034/jcsc.2021.522958.2322 N2 - این تحقیق در راستای ارزیابی تبیین تعیین کننده های اجتماعی ارتباطی ایفای مسئولیت اجتماعی شرکتی (مورد مطالعه: روابط عمومی های بنگاه های اقتصادی ایران) مورد بررسی قرار گرفته شده است. بدین منظور از دو روش کیفی و کمی بهره برده شده است که در بخش کیفی با مصاحبه با خبرگان در زمینه روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی صورت پذیرفت و با استفاده از نرم افزار مکس کیو دی ای مولفه های اصلی تحقیق شناسایی گردید و پس از آن پرسشنامه مقایسه زوجی تنظیم و در بین خبرگان مرتبط با این موضوع توزیع شد و با استفاده از روش دیمتل فازی عوامل اثرگذار و اثرپذیر مولفه های مرتبط با تحقیق شناسایی شد و مشخص گردید که مولفه های اصلی مسئولیت اجتماعی، فعالیت های روابط عمومی، الگوی روابط عمومی و سیاست و خط مشی های سازمان جزء عوامل اثرگذار شناسایی شده اند و نهایتا با رتبه بندی شاخص های مربوطه نیز پیشنهاداتی ارائه گردید که می تواند راهگشای روابط عمومی ها در ایفای مسئولیت اجتماعی شان باشد UR - https://www.jcsc.ir/article_246615.html L1 - https://www.jcsc.ir/article_246615_2cfd611d0c3a1bd6cadbc0c2fc570d48.pdf ER -