%0 Journal Article %T تفاوت بازنمایی "خود" در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی %J مطالعات فرهنگی و ارتباطات %I انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات %Z 2008-5575 %A غنی زاده, مصطفی %A صدیق اورعی, غلامرضا %D 2023 %\ 05/22/2023 %V 19 %N 70 %P 173-201 %! تفاوت بازنمایی "خود" در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی %K اینستاگرام %K مردم نگاری اینترنتی %K نمایش خود %K فرهنگِ شبکهِ اجتماعی %K لذت بصری %R 10.22034/jcsc.2020.97779.1771 %X شبکه‌های اجتماعی موجب به وجود آمدن شکل جدیدی از تعاملات و عناصر فرهنگی شده‌اند. یکی از این عناصر ابراز خود و نمایش شخصیت خود است. جامعه شناسان درباره تعاملات روزمره و معمولی توصیفات و نظریات مفصلی ارائه داده‌اند که نظریه نمایشی گافمن یکی از بهترین آن‌هاست. اما درباره نمایش خود در شکل جدید تعاملی در شبکه‌های اجتماعی هنوز نظریه مفصل و مستقلی ارائه نشده است. این نوشتار به دنبال آن است که با توصیف چگونگی نمایش خود و ابزارهای آن، تفاوت‌های موجود بین نمایشِ خود در اینستاگرام و تعامل روزمره را نشان دهد. در این مسیر از روش نوین مردم نگاری اینترنتی استفاده شده است و با استفاده از پرسشنامه مورد تأیید کاربران قرار گرفته است. در پایان نیز تفاوت‌های اصلی این دو نوع نمایش براساس عناصر اساسی آن با استفاده از مثال نمایش تئاتری و نمایش سینمایی بیان شده است. کلیدواژهِ دستورِ زبانِ اجراهای اینستاگرامی "لذت بصری" است که موجب شکل گیری روال‌های اجرایی نمایش‌ها می‌شود. %U https://www.jcsc.ir/article_46727_dd73b8edf9cdc5bb95a8ea33803c9bef.pdf