نویسنده
بوعلی سینا همدان
چکیده
ﻣﻘﺎﻟﺔ ﺣﺎﺿﺮ ﭘﻴﺮاﻣﻮن اﻳﻦ ﺳﻮال اﺳﺎﺳﻲ ﺳﺎﻣﺎن ﻳ ﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ ﻛﻪ ﭼـﻪ ﺗﻌـﺎﻣﻠﻲ ﺑـﻴﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎی آﻧﻼﻳﻦ و ﻏﻴﺮ آﻧﻼﻳﻦ ﻓﺮاﻏﺘﻲ در ﺳ ﺒﻚ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮاﻏﺘﻲ ﺟﻮاﻧﺎن وﺟﻮد دارد و ﭼﻪ ﻋﻮاﻣﻠﻲ در ﺷﻜﻞ ﮔﻴـﺮی اﻳـﻦ ﺗﻌـﺎﻣﻼت دﺧﻴﻠﻨـﺪ؟ دا ده ﻫـﺎی ﻻزم ﺑـﺮای ﺳﺎﻟﻪ ﺗﻬﺮاﻧﻲ 28 ﺗﺎ 18 ﻛﺎرﺑﺮ 32ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻃﺮﻳﻖ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻋﻤﻴﻖ ﺑﺎ ﮔﺮدآوری ﺷﺪه اﺳ ﺖ .ﻧﺘﺎﻳﺞ اﻳﻦ ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﺸﺎن ﻣ ﻲ دﻫﺪ ﻛـﻪ ﻓﺮاﻏـﺖ آﻧﻼﻳـﻦ در ر ﻫﻤـﺔ ﺳﺒﻚ ﻫﺎی ﻓﺮاﻏﺘﻲ، ﺗﺪاوم ﺗﺠﺮﺑ ﻪ ﻫﺎی ﻓﺮاﻏﺖ ﻏﻴﺮ آﻧﻼﻳـﻦ اﺳـ ﺖ .در ﺳـﺒﻚ ﻓﺮاﻏﺘـﻲ ﮔﺬار، ﻛﺎرﺑﺮد اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ از ﻃﺮﻳﻖ اﻳﺠﺎد رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻓﺮاﻏﺘﻲ ﺟﺪﻳـﺪ ﻣﺎﻧﻨـﺪ ﭼـﺖ ﻛـﺮدن ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﻳ ﺶ زﻣﺎن ﻓﺮاﻏﺖ و ارﺗﻘﺎی ﻛﻴﻔـﻲ ﺗﺠﺮﺑ ﻪ ﻫـﺎی ﻓﺮاﻏﺘـﻲ ﺷـﺪه اﺳ ﺖ .در ،ﺳﺒﻚ ﻓﺮاﻏﺘﻲ داﻧﺶ ﻣﺤﻮر، ﻛﺎرﺑﺮد ﻓﺮاﻏﺘﻲ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑـﺪون ﺗـﺎﺛﻴﺮ ﺑـﺮ زﻣـﺎن ﻓﺮاﻏـ ﺖﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻓﺮاﻏﺘﻲ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ و در ﺳـﺒﻚ ﻓﺮاﻏﺘـﻲ ﻃﺒﻘـﻪ ﻣﺤـﻮ ﻛﺎرﺑﺮد ﻓﺮاﻏﺘﻲ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻓﺎﻗﺪ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﺎﺛﻴﺮی ﺑﺮ زﻣﺎن و ﺗﺠﺮﺑﻪ های فراغتی است
کلیدواژهها