نویسندگان
1 دانشگاه علامه طباطبایی
2 دانشجوی دکتری دانشگاه مالزی
چکیده
ﺣﻀﻮر در ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی و اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺪاوم و ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺷﻜﻞ ﺣﺎﺷﻴﻪ ای و ﻣﻘﻄﻌﻲ و ﺑﺎ اﻧﮕﻴﺰه ﻫﺎﻳﻲ ﺣﺮﻓﻪ ای ﻧﻴﻤﻪ و ﺣﺮﻓﻪ ای ﺟﺎی ﺑﻪ اﻧﮕﻴﺰه ﻫﺎی ﺻﺮﻓ ً ﺎ ،ﻓﺮاﻏﺘﻲ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ وﻳﮋﮔﻴﻬﺎ، ﺧﺼﻮﺻﻴﺎت، اﻣﻜﺎﻧﺎت و ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی ﺧﺎص اﻳﻦ ﻓﻀﺎ و ﺑﺎ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺑﻪ وﺿﻌﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺳﻴﺎﺳﻲ، ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻛﻼن ﺷﻬﺮﻫﺎی در ﻣﺎ ، ﺣﺎل ﮔﺬار ﺗﺄﺛﻴﺮات ﻋﻤﻴﻘﻲ را ﺑﺮ ﺟﻨﺒﻪ ً ﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوت ﻫﻮﻳﺖ و ﺑﻪ ﺗﺒﻊ آن ﺑﺮ ﺳﺒﻚ زﻧﺪﮔﻲ ﻛﺎرﺑﺮان اﻳﺮاﻧﻲ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ﺑﺰرگ ﺗﺮﻳﻦ ﻓﻀﺎ ﮔﺬارد ، ﻃﻴﻒ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن و ﻓﻌﺎﻻن اﻳﻦ ﺧﻮاﻫﺪ .در ﺑﺎ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻛﺎرﺑﺮان اﻳﺮاﻧﻲ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی ﻋﻴﻨﻲ و ذﻫﻨﻲ ﻣﻮﺟﻮد در ﺟﻬﺎن واﻗﻌﻲ ﺧﻮد اﺳﺘﻔﺎده و ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﻧﻮع و ﻣﻴﺰان ﺷﺎن از اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ، ﺗﺄﺛﻴﺮات و ﺗﻐﻴﻴﺮات وﺳﻴﻊ و ﮔﺴﺘﺮده ای ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ را ﺑﻪ ﻃﻮر ﺗﺪرﻳﺠﻲ ﺧﻮاﻫﻨﺪ . در ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺣﺎﺿ ﺗ ﺮ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺸﺨﺺ در ﭘﻲ ﺑﺮرﺳﻲ و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮﺧﻲ از ﺄ ﺛﻴﺮات اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺣﻀﻮر در ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی و اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ﻳﻜﻲ از ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژﻳﻬﺎی ﺟﺪﻳﺪ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﺮ اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻫﻮﻳﺖ، ﻧﮕﺮﺷﻬﺎ و ً اﻳﺴﺘﺎرﻫﺎی ﻛﺎرﺑﺮان اﻳﺮاﻧﻲ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﻛﺎرﺑﺮان ﺟﻮانﺣﺮﻓﻪ ای ﻫﺴﺘﻴﻢ .ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎی دﺳﺖ ﺑﻪ ر آﻣﺪه ﺑﺎ وش 10 ﻛﻴﻔﻲ؛ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻴﺪاﻧﻲ ﺑﺎ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻋﻤﻴﻖ در ﺑﻴﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻧﺎب از ﻛﺎرﺑﺮان ﺣﺮﻓﻪ ای ﺟﻮان اﻳﺮاﻧﻲ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻣﺸﺎﻫﺪات ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ و ﻣﺸﺎرﻛﺖ اﻳﻨﺘﺮﻧ آﻣﻴﺰ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮای ﻛﻴﻔﻲ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﺘﻮن ﺘ ﻲ ﻣﻮﺟﻮد ﻋﻠﻲ وﺑﻼﮔﻬﺎ ، اﻟﺨﺼﻮص ﺑﻴﺎﻧﮕﺮ آن اﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﻀﻮر ﻣﺴﺘﻤﺮ و ﻓﻌﺎل در ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی و اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻨﺤﺼﺮﺑﻪ ﻣﺪاوم از اﻣﻜﺎﻧﺎت ﻣﺘﻌﺪد و ﺑﻪ ﻓﺮد اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺧﺼﻮص ﺗﻌﺎﻣﻞ و ﺗﺒﺎدل اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺎ ، ﺳﺎﻳﺮ ﻛﺎرﺑﺮان ﻣﺘﻌﺪد و ﻣﺘﻔﺎوت ﺑﺎﻋﺚ ﺷﻜﻞ ﮔﻴﺮی و ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻫﻮﻳﺖ ﻣﺪرن و ﺑﺎزاﻧﺪﻳﺸﺎﻧﻪ در ﺑﻴﻦ ً ﻛﺎرﺑﺮان اﻳﺮاﻧﻲ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﻛﺎرﺑﺮان ﺟﻮان اﻳﺮاﻧﻲ ﺑﺎ ﻣﺼﺮفﺣﺮﻓﻪ ای ﻣﻲ ﺷﻮد . در اﻳﻦ ﻣﻴﺎن ﻣﻴﺰانو ﻧﻮع ﻛﺎرﺑﺮد ﻣﺪﻳﺮ و ﻧﺤﻮه اراﺋﻪ و ﻳﺖ ﺧﻮد ﺗﻮﺳﻂ ﻛﺎرﺑﺮ اﻳﺮاﻧﻲ در ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﻛﻤﻴﺖ و ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺗﻐﻴﻴﺮات ﻫﻮﻳﺘﻲ ﻛﺎرﺑﺮان ﻣﺆثر است
کلیدواژهها