- اباذری, یوسف, و حسن چاووشیان. “طبقه اجتماعی تا سبک زندگی: رویکردهای نوین در تحلیل جامعهشناختی هویتاجتکاعی.” فصلنامه علوماجتماعی, ۱۳۸۱: ۱-۲۸.
- ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران). اپلیکیشن اینستاگرام از نگاه آمار. ۲۲ آذر ۱۳۹۷.
- بصیریان جهرمی, حسین, و همکاران. “نشانه شناسی عناصر بازنمایی هویت آنلاین.” نشریه رسانه, ۱۳۹۵: ۵-۲۸.
- پاینده, حسین. نشانه شناسی تصویری. 15 آبان 1394. http://hosseinpayandeh.blogfa.com/tag/نشانه شناسی.
- خواجهنوری, بیژن, علی روحانی, و سمیه هاشمی. “سبک زندگی و مدیریت بدن.” فصلنامه جامعهشناسی زنان, ۱۳۹۰: ۲۱-۴۸.
- خوشنویس, ناهید. “رسانه و سبک زندگی.” ماهنامه روابط عمومی, ۱۳۸۹: ۱-۳۷.
- ربیعی, علی, و فرناز احمدزاده. “نظریه بازنمایی رسانه ای و تحلیل افکار عمومی متقابل آمریکایی ها و ایرانی ها. ” دانش سیاسی, 1387: 37-62.
- ساروخانی, باقر, و همکاران. “راهکارهای تبلیغی صدا و سیما در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی.” مطالعات سبک زندگی شماره۸, ۱۳۹۳: ۶۳-۹۰.
- سجودی, فرزان. ۱۳۸۲. نشانهشناسی کاربردی. تهران: نشر قصه.
- عبدالملکی, جعفر, و همکاران. “بررسی نمایش مصرف در برنامه «به خانه برمی گردیم» از منظر زیبایی شناختی.” مطالعات سبک زندگی, ۱۳۹۳: ۷۷-۱۰۰.
- عودالهیان، حمید، اجاق، زهرا (1391) “خوراکیهای تبلیغ شده در تلویزیون از منظر ارزش غذایی و تاثیر گذاری بر چاقی کودکان”. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. سال 19 ،شماره 4 ،108-93.
- فرقانی, محمدمهدی. “رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و تغییر.” فصلنامه مطالعات رسانه های نوین, ۱۳۹۶: ۲۵۹-۲۹۲.
- فرقانی, محمدمهدی, و همکاران. “تأثیر تجمل گرایی در سریال های تلویزیونی بر اقتصاد خانواده.” مجموعه مقالات دانشگاه علامه طباطبایی, ۱۳۹۲: ۱۳۲-۱۵۲.
- گیویان, عبدالله, و همکاران. “نظر مخاطبان جوان تهرانی در مورد تمایل به پذیرش سبک های زندگی به نمایش درآمده در سریال های فارسی زبان ماهوارهای و علل جذابیت آنها.” مطالعاات سبک زندگی شماره۴, ۱۳۹۲: ۳۱-۵۶.
- معتمدنژاد, کاظم, و مهدیزاده, سیدمحمد. “بازنمایی ایران در مطبوعات غرب: تحلیل انتقادی گفتمان نیویورکتایمز، گاردین، لوموند و دیولت.” فصلنامه علوم اجتماعی, ۱۳۸۶: ۱-۳۵.
- مهدیزاده, سید محمد. نظریه های رسانه اندیشه های رایج و دیدگاه های انتقادی. تهران: انتشارات همشهری, ۱۳۹۳.
- نویدنیا, منیژه. “بررسی رابطه امنیت اجتماعی و سبک زندگی.” مطالعات علوم اجتماعی ایران, ۱۳۹۳: ۱۲۰-۱۳۴.
- هاشمی, سیدهفهیمه, و شهناز هاشمی. “سنتز پژوهی تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر سبک زندگی.” دومین همایش ملی پیشرفت های نوین در عرصه علم و فرا علم. مشهد: گروه پژوهشی قرآن و معرفت شناسی, ۱۳۹۸. ۲۷-۶۳.
- ویلیامز, کوین. درک تئوری رسانه ترجمه رحیم قاسمیان. تهران: انتشارات ساقی, ۱۳۹۰.
- Chukwuere, Joshua Ebere, و Precious Chibuike Chukwuere. “The impact of social media on social lifestyle : a case study of university female students.” Gender and Behaviour, 2018: 66-81.
- Haataja, Maria. “Attitudes of young people.” JAMK University of Applied Sciences, 2011: 1-57.
- instagram. 16 April 2018. https://help.instagram.com/424737657584573.
- Kenton, Will. Social Networking. 29 May 2018. https://www.investopedia.com/terms/s/social-networking.asp.
- Rouse, Margaret. techtarget. 21 march 2017. https://whatis.techtarget.com/definition/social-networking.
- Yu, Shubin, و Yangjuan Hu. “To converge or driverge: The effect of localized celebrity endorsement on social media interactions and perceived brand luxury.” Global Marketing Conference [Global Marketing Conference] 2018.