TY - JOUR ID - 39763 TI - تصویر ایران در مطبوعات آمریکا: تحلیل محتوای مجله‌های تایم و نیوزویک در دوره‌های هفتم و نهم ریاست جمهوری ایران JO - مطالعات فرهنگی و ارتباطات JA - JCSC LA - fa SN - 2008-5575 AU - فرقانی, مهدی AU - رحیمی, مهناز AD - هیئت علمی دانشگاه علامه AD - کارشناس ارشد علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 6 IS - 19 SP - 137 EP - 160 KW - تصویرسازی KW - تحلیل محتوا KW - تایم KW - نیوزویک KW - خود KW - دیگری DO - N2 - رسانه‌ها به لحاظ نقشی که در تعیین اولویت‌های فکری مخاطبان خود دارند و تاثیری که بر فعالیت‌های رهبران سیاسی می‌گذارند، بارها مورد ­بررسی قرار گرفته‌اند. رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های آمریکایی، مانند مجله‌های مطرح و پرتیراژ تایم و نیوزویک، از طریق انعکاس رویدادهای مختلف در کشورها، تصویری از آن‌ها در اذهان مخاطبان خود ترسیم می‌کنند و همین امر می‌تواند دیدگاه مردم جهان را نسبت به کشورهای مختلف تعیین کند. در مقاله حاضر برای شناخت تصویر ترسیم شده از ایران، در دوره‌های هفتم و نهم ریاست جمهوری، دو مجله تایم و نیووزیک مورد بررسی قرار گرفتند. به این ترتیب که 439 مطلب مربوط به ایران، از مجله‌های مذکور گردآوری و تحلیل محتوا شدند و در نهایت این نتیجه­گیری به دست آمد که؛ تصویر ایران در دوره هفتم تصویر کشوری است که خواهان دوستی با کشورهای دیگر و به­دنبال تغییرات در ساختار سیاسی و اجتماعی خود است. درحالی­که، ایران در دوره نهم به ­عنوان کشوری ترسیم شده که به دنبال ساخت سلاح‌های هسته ای و از بین بردن اسرائیل است، اما راه مقابله با آن جنگ نیست بلکه دوستی و مذاکره است UR - https://www.jcsc.ir/article_39763.html L1 - https://www.jcsc.ir/article_39763_20dd03e05ddf74aa929b3d87064b0995.pdf ER -