%0 Journal Article %T استخراج مدل مدیریت ارتباطات سازمانی در بستر شبکه های اجتماعی مجازی %J مطالعات فرهنگی و ارتباطات %I انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات %Z 2008-5575 %A روزبان, فرناز %A دامغانیان, حسین %A فرهنگی, علی اکبر %A رستگار, عباس علی %D 2019 %\ 05/22/2019 %V 15 %N 54 %P 103-126 %! استخراج مدل مدیریت ارتباطات سازمانی در بستر شبکه های اجتماعی مجازی %K مدیریت ارتباطات سازمانی %K شبکه های اجتماعی %K ارتباطات درون سازمانی %K سازمان های دولتی %R 10.22034/jcsc.2019.35584 %X محققین زیادی بر اهمیت ارتباطات سازمانی تاکید داشته اند و این مفهوم در حوزه های مختلف بررسی شده است؛ اما در سال های اخیر، ظهور و افزایش علاقه مندی به شبکه های اجتماعی، ارتباطات سازمانی را به عرصه جدیدی وارد نموده است. در مطالعه حاضر با تمرکز به نقش شبکه های اجتماعی در برهم زدن ارتباطات سنتی در سازمان های دولتی، مدلی در زمینه مدیریت ارتباطات ارائه شده است. نخست با نمونه گیری نظری، مصاحبه های فردی انجام شد. مصاحبه ها به روش تحلیل تم به کمک نرم افزار مکس کیو دی ای تحلیل شد. شش متغیر، ارتباطات سازمانی اثربخش، سرمایه شناختی، سرمایه ارتباطی، تقویت ارتباطات گروهی، تقویت ارتباطات بین فردی و اختلال در ارتباطات احصا گردید که جمعا 25 بُعد به دست آمد؛ سپس به کمک خبرگان به روش دلفی مدل طرح گردید. این مدل نه تنها مبنایی برای شناخت ارتباطات و مدیریت ارتباطات مبتنی بر رسانه است بلکه تا حد زیادی در ساخت نرم افزارهای ارتباطی داخلی سازمان ها یاری می کند. %U https://www.jcsc.ir/article_35584_2a14f08a5cd0935d09e87f4f865e7453.pdf