@article { author = {Saei, Mansour and Heidari, Hossein and Saei, Ahmad}, title = {Investigating Social Value changes of youth and Satellite TV Program consumption}, journal = {Cultural Studies & Communication}, volume = {11}, number = {41}, pages = {131-152}, year = {2016}, publisher = {Iranian Association of Cultural Studies & Communication}, issn = {2008-5575}, eissn = {2717-2287}, doi = {}, abstract = {The main purpose of this article is to examine the relationship between satellite TV program consumption and social value changes among youth. Using survey method and questionnaire techniques; a sample of 400 young people aged 15 to 29 in Tehran were selected and interviewed. The results showed a relatively high penetration of satellite television in society (71.1%), and a relatively satisfaction of the most users. Based on the research findings, between watching of satellite TV and a tendency to traditional criteria in the selection of coating, tends to rule of law, religion, and nationalism there is an inverse relationship. Also results show that when the watching of the TV satellite programs increases, the importance of moral values in mate selection reduces. Also the social values of those who use TV satellite programs are changing more than other people.}, keywords = {media,Satellite TV programs,Social Values,Change of values,Youth}, title_fa = {بررسی و تحلیل تغییرات ارزش‌های اجتماعی جوانان با تاکید بر نقش تلویزیون‌های ماهواره}, abstract_fa = {هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل تغییرات ارزش‌های اجتماعی در بین جوانان و رابطه آن با استفاده از تلویزیون‌های ماهواره‌ای است. روش تحقیق، روش پیمایش است و داده‌های مورد نیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شده است. حجم نمونه شامل 400 از جوانان 15 تا 29 ساله شهر تهران است که به صورت تصادفی ساده و از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای مشخص و انتخاب شدند. یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلویزیون‌های ماهواره‌ای در جامعه قابل توجه و نسبتا بالا است و اکثر افراد بهره‌مند از این شبکه‌ها رضایت نسبی دارند. بررسی رابطه استفاده از تلویزیون‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که هر چه میزان بهره‌مندی از ماهواره بیشتر می‌شود، از یک طرف باعث اهمیت معیارهای مدرن در انتخاب همسر و گرایش به معیارهای مدرن در انتخاب پوشش بیشتر می‌شود و از طرف دیگر از میزان اهمیت ارزش‌های اخلاقی در انتخاب همسر کاسته می‌شود. همچنین براساس یافته‌های پژوهش بین بهره‌مندی از شبکه‌های ماهواره‌ای و گرایش به معیارهای سنتی در انتخاب پوشش، گرایش به قانون‌گرایی، دین‌گرایی، و ملی‌گرایی رابطه معکوس وجود دارد. بر اساس نتایج به دست آمده ارزش‌های اجتماعی افرادی که از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض تغییر و دگرگونی قرار گرفته است.}, keywords_fa = {رسانه,تلویزیون‌های ماهواره‌ای,ارزش‌های اجتماعی,تحولات ارزشی,جوانان}, url = {https://www.jcsc.ir/article_19087.html}, eprint = {https://www.jcsc.ir/article_19087_9cd37612c7250df991154c24de17abd2.pdf} }